Friday, November 16, 2012

Green day

Hi my friends!


I'm picking olives, by day for real, by night in my dreams . So, everything around me is pretty much green. You know where else I love to see green? On my nails, of course! If you like green polishes, stay tuned, bunch of pics ahead.
Berem masline, danju stvarno, a noću nastavljam u snovima . Dakle, sve oko mene je prilično zeleno. Znate gdje još volim vidjeti zeleno? Pa na svojim noktima, naravno! Ako volite zelene lakiće, ostanite sa mnom, hrpa fotki je pred vama. 





This is the only nail polish from Essence's Snow White collection that I have - 'Bashful'. Oh boy, I'm in love. Awesome color, and that golden shimmer makes it just perfect! On pics two coats, no topcoat.
Ovo je jedini lak iz Essenceove Snow White kolekcije kojeg imam - 'Bashful'. Ajme, totalno sam zaljubljena . Fantastična boja, a zbog ovog zlatnog shimmera je upravo savršena! Na fotkama su dva sloja, bez nadlaka.





Essence 'fruity' collection, the name of the polish is 'one kiwi a day'. On pics three coats, but it looks like one more would look better. My little me manage to broke the bottle, luckily I had a few empty bottles to spare. Not bad, but honestly, I expected more from this polish. I don't appreciate polishes that requires more than three coats .
Essence 'fruity' kolekcija, ime laka je 'one kiwi a day'. Na fotkama su tri sloja, ali s četvrtim bi izgledao još bolje. Jadna mala ja sam uspjela razbiti bočicu, srećom imam par rezervnih na lageru. Nije loš, ali iskreno, od ovog lakića sam očekivala više. Nisu mi baš napeti lakovi koji zahtijevaju više od tri sloja .





Essence season of extremes 'did someone say nude?'. On pics two coats, no topcoat. Lovely, lovely color, cool mint, I really love mint shades . I bet you like it too .  
Essence season of extremes 'did someone say nude?'. Na fotkama dva sloja, bez nadlaka. Krasna, krasna bojica, obožavam mintaste lakiće . Kladim se da se i vama sviđa .




Smart girls get more - #55, limited edition. On pics three coats, no topcoat. The color is gorgeous, but this one is definitely too transparent for my taste... it probably need three more coats to look presentable. Such a pity,  because the color is really great. 
Smart girls get more - #55, limitirano izdanje. Na fotkama tri sloja, bez nadlaka. Boja mi je genijalna, ali je stvarno preproziran za moj ukus... mislim da bi mu trebala barem još tri sloja da izgleda pristojno. Baš šteta, jer mi je boja zbilja krasna. 

So, do you like greens? Which one of these colors would be yours favorite?
Volite li i vi zelembaće? Koja će od ovih boja biti vaš favorit?

Till we meet again, keep those nails polished, Žana 

51 comments:

  1. Zelenoooooooooo!!!!!!!!
    Prvi mi je preprekrasan. Dok bude stigao ovde, nacekacu se..

    ReplyDelete
    Replies
    1. i meni <3
      kod nas je bio samo u mullera, hrvatske firme ga nisu uvezle :(

      Delete
  2. Can't decide which one I like the most, I like all of them! :)

    ReplyDelete
  3. danas i ja imam zeleno na noktima Maybelline colorama 652

    ReplyDelete
  4. You need to stop picking olives - I start to see green all over too LOL
    These are some very pretty greens - you are right, it's such a pity that the last one is so sheer - it's so pretty - maybe you could try it over white the next time...

    ReplyDelete
    Replies
    1. i didn't knew it'll affect you as well ;)
      i'll think of something, don't worry :D

      Delete
  5. Danes si predstavila same luštne odtenke. :)
    Smart Girls Get More lak pa bo verjetno potreboval bel lak spodaj, neon odtenki znajo biti precej prozorni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala :D
      smgm samo tako izgleda, nije neonac... ali već ću ja njega iskoristiti ;)

      Delete
  6. Ja i zelena boja laka? Ma, šta ja znam ... možda. ;) :D Znaš da obožavam zeleno, posebno na noktima. Bashful mi je favorit, i sama ga imam i stvarno je boja koja vredi koju high end znamku a napravio je naš mali Essence, hvala mu. :) Od ovog seta stvarno sam željela imati One kiwi a day, pošto obožavam kivi ali nisam je stigla. A dobro, ima drugih. :) Green day is a good day!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pretpostavljala sam da se tebi neće svidit ;)
      bashful mi je savršen, sasvim sam se zaljubila u njega :D

      Delete
  7. Love all of these!!! I really love green nail polish but for some reason I can never find any I like! -_- maybe I'm too picky lol! Beautiful swatches tho! :)

    ReplyDelete
  8. Ja baš ne volim zelembaće (kako ih ti zoveš) ali mi prema tvojim fotkicama neki izgledaju primamljivo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. možda te natjeram da ih zavoliš... ali probaj, bit ćeš na čisto možeš li ih nosit ili ne :D

      Delete
  9. Zelenih nimam veliko, ker mi niso najljubši, vendar bi takoj imela od Essence - did someone say nude. Lep je <3

    ReplyDelete
  10. A naravno "did someone say nude" Prekrasna

    ReplyDelete
  11. Bashful, Bashful, Bashful... Ukrascu ti ga! :-)

    ReplyDelete
  12. boja kad je čovik prehlađen-kaže moja sestra :) i s ovim me nasmije jer znam na sto je asocira. kaze treba zivljih i veselijih boja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahaha, ako je zeleno ne mora nužno bit i bolesno ;)

      Delete
  13. a sto da sam otisla nakon onog ako volite zelenu. moram priznat da se nijedan ne nalazi u mojj kolekciji niti imam neku zelju da se nadje. nadam se da ce bit dobrog ulja od tih maslina

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol, eto da si preskočila ne bih ti zamjerila, s obzirom na tvoju ljubav prema zelembaćima ;)
      ulje je dobro ove godine :D

      Delete
  14. So many pretty greens! One Kiwi a Day has been on my Wish List for ages, but it's a bummer you needed so many coats. Still love it, though! ;)

    ReplyDelete
  15. You don't see too many greens around. Nice post!

    ReplyDelete
  16. are you really picking olives?! that is so awesome! i love all these greens!

    ReplyDelete
    Replies
    1. i'm done with olives, but if you like to see how the picking looks, maybe you can visit us next year and give us some help ;)

      Delete
  17. hoću i ja brati masline

    ReplyDelete
  18. I love that you see them in your dreams too hehe. Love all of these shades :)

    ReplyDelete
  19. change is every where now ever single thing in this world is now changing .
    travesti

    ReplyDelete
  20. Prvi je moj izbor zelene! Odlično izgledaju ovako svi zajedno, na okupu, u paleti :)

    ReplyDelete
  21. Volim zelenu, puno puno. Prva mi se posebno svidja!

    ReplyDelete
  22. jooooooooooooj kak lijepo!!! zelena je inače moja omiljena boja, zbog proljeća koje je moje omiljeno godišnje doba :) ali imam samo 2 zelena laka, the f***? tvoja kolekcija zelenih lakova je za uuuumrijeti! daj svaki prst drugom bojom pa da i to vidimo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. uf, koliko zelembaća imam fali mi prstiju ;)
      ali nije ti loša ideja za post :D

      Delete
  23. 'Bashful'.I adore that color! <3
    Love all the green colors!

    ReplyDelete

Thank you for time spent with me, I appreciate every single comment :-)
But please refrain from spamming me with links.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...